Termékek Menü
0
   

William C. Taylor: Gyakorlatiasan radikális (részletes könyvkivonat) - kézirat

William C. Taylor: Gyakorlatiasan radikális (részletes könyvkivonat) - kézirat Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
990 Ft
Cikkszám: kivonat_p03
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Leírás és Paraméterek

Hogyan formáld át céged nem túl őrült módon, rázd fel a szakmát, és állítsd kihívás elé önmagad.

részletes könyvkivonat, összeállította: Ősz-Püspöki Csaba, KÉZIRAT

 

Ez a könyv egy kiáltvány a változásért, ugyanakkor a változás hogyanjának a tankönyve is.

Albert Einstein csodásan fogalmazott, amikor azt mondta, hogy „a problémákat nem lehet megoldani ugyanazzal a tudatossággal, amellyel kiváltottuk azokat.”

A szétesések korában élünk. Nem valósíthatsz meg nagy dolgokat, ha elégedett vagy azzal, hogy egy kicsivel jobban oldod meg másoknál. Az óriási verseny és állandó felfordulások időszakában egyetlen módja annak, hogy kitűnj a többiek közül, ha valamilyen különleges dologért állsz ki. Ma a legsikeresebb vállalkozások nemcsak túlszárnyalják riválisaikat, hanem újraértelmezik a verseny szabályait egyedülálló gondolkodásmódjukkal.

Úgy jellemezték a könyvet a Publishers Weekly magazinban, mint egy „megragadó és sziporkázó” alkotás, melyből azok a vezetők kovácsolhatnak nagy előnyt, akik elkötelezettek a valódi változás mellett.

A könyv cselekvésre sürgető üzenete: ne használd fel a gazdasági válság sötét árnyékát kifogásul arra, hogy lemondj az álmaidról vagy a változás véghez viteléről. Minden vezető kihívása, hogy zavaros időben előrelépjen.

Hogyan kell közelebb kerülni a vásárlókhoz, vagy miként lehet nagyobb kreativitást és energiát felszabadítani munkatársainkból – csak két megközelítés a sok közül. A könyv nagyszerű ötleteket, bizonyított technikákat és elgondolkodtató esettanulmányokat kínál, hogy ezáltal segítse a vezetőket helyesen válaszolni a kihívásra.

Az író, a Fast Company magazin alapító szerkesztője, a sok évnyi üzleti világból szerzett tapasztalatait összegzi, radikális gondolatokkal lép elő, és gyakorlati megoldásokat kínál az elrontott dolgok helyrehozásához. Egyszerűen fogalmazva, a vezetés korábbi logikájának újrafogalmazására késztet. 25 cég aprólékos átvizsgálásával nyújt bizonyítékokat a siker valósággá formálásáról. Ezek a szervezetek már válaszoltak azokra a sorsdöntő kérdésekre, amelyet minden vezető feltesz, mint például:

  • Látsz olyan lehetőségeket, amelyeket a konkurencia nem lát?
  • Hol találhatsz új ötleteket?
  • Hogyan lehetsz a legjobb?
  • Munkatársaid a legjobb hozzájárulásukat adják?

A könyv három részből áll: (1) Formáld át a céged, (2) Rázd fel az iparágad, (3) Önmagadat állítsd kihívás elé. A tanulságok átformáló erővel bírnak. Az egyik mondanivaló, hogy a vezetők nem lehetnek önelégült láthatatlan lények, hanem átlátszóságukkal meg kell teremteniük az együttműködés környezetét, hogy még a lehetetlennek tűnő dolgok is megvalósulhassanak.

A legtöbb változás kudarcba szokott fulladni. Az író elmondja, hogy miért van ez. Elkerülhető lenne, ha a vezetők önmagukkal kezdenék a változást. Ha a szervezet minden szintjén volna egy változást előmozdító ügynök, ha a megfelelő látást kommunikálnák, és ha a hagyományt újraértelmeznék a sürgősség érzése fényében.

Taylor beszél az új dolgok elkezdésének öt szabályáról. Majd a sikeres vezetők öt szokását fogalmazza meg egyedi szemléletével. Érdekes módon ezek a jellemzők nagyban összecsengnek Jim Collins, Good to Great könyvében szereplő vezetői szintekkel.

A változás kihívása a legnagyobb erőfeszítést követeli. A tanulmányozott cégek újítóit nem bénították meg a negatív körülmények, hanem inkább felvillanyozta őket. Nagy lépéseket és változásokat vittek véghez. A folyamatban megfigyelhető néhány fontos elv a változásról:

  • Amit látsz, az formálja a változás hogyanját
  • Ahova nézel, az formálja látásod
  • Semmi rossz nincs a szervezetedben csak azért, mert nem lehet helyrehozni valamit egy helyes megközelítéssel
  • A legjobb módja céged megváltoztatásának az, ha a változást az üzlet természetes részévé teszed
  • A siker nemcsak azon múlik, hogy másképp gondolkodsz a konkurenciánál, hanem azt is jelenti, hogy jobban törődsz a vásárlóiddal, mint a konkurenciád.

Ha úgy tűnik, hogy a mai gazdasági helyzetben lehetetlen kitűnni és a toppon maradni, akkor ez a könyv nélkülözhetetlen. Garantáltan a győzők oldalára fog állítani. 

Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő