Termékek Menü
0
   

Richard Rumelt Jó stratégia – rossz stratégia: mi a különbség és miért fontos (részletes könyvkivonat) - kézirat

Richard Rumelt Jó stratégia – rossz stratégia: mi a különbség és miért fontos (részletes könyvkivonat) - kézirat Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
990 Ft
Cikkszám: kivonat_p05
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Leírás és Paraméterek

részletes könyvkivonat, összeállította: Ősz-Püspöki Csaba, KÉZIRAT

Egy őszinte könyv a stratégiáról, érdekfeszítő és lenyűgöző, tele új meglátásokkal. A stratégia felépítése és alkalmazása a vezető központi feladata. Richard Rumelt megpróbálja letisztítani a sok haszontalan dologgal megterhelt csomagokat és motivációs szlogenekkel felszerelt elméleteket, hogy egy eredményes megközelítést nyújtson. A jó stratégia egy konkrét és összefüggő válasz az akadályok legyőzésére. A jó stratégia ott alkalmazza az erőforrásokat, ahol a legnagyobb hatékonysággal működhet. A jó stratégia mindig egyszerű és nyilvánvaló.

A legtöbb szervezetnek nincs jó stratégiája. A szerző megfejti az okokat. Pozitív és negatív példákat sorakoztat fel az üzleti és non-profit világból, valóságosan életre keltve gyakorlati meglátásait. Kemény és őszinte kérdéseket tesz fel, hogy a látókört kiszélesítse – integrálva a gazdaságot, a pénzügyeket, a technológiát, a történelmet és az emberi természetet.

A karizmatikus vezetőknek semmi közük nincs a jó stratégiához.

Ez a könyv más, mint a témában eddig megjelent írások. Miről szól?

  • A legtöbb szervezetnek nincs is stratégiája, csupán teljesítményre vonatkozó céljai. Azért olyan ritka, mert nagy az ellenállás a tettek és források csoportosítása tekintetében.
  • A stratégiával foglalkozó könyvek felsorolják a gazdaságosság logikai érveit a versenyelőny megszerzése mellett. Itt arról van szó, hogy önmagában egy jó stratégia elég versenyelőnyt szolgáltat – hiszen eléggé fókuszált, a forrásokat és a készségeket megfelelően kezeli, és a problémákat hatékonyan orvosolja.
  • Rossz stratégiával akkor találkozunk, amikor rossz az alapkoncepció, amikor kerülik a problémákat, amikor a vezetők nem képesek a kihívásra megfelelően válaszolni.
  • A rossz stratégia legjellemzőbb útjai a következők: (1) az a képzet, hogy a sikerhez csupán pozitív hozzáállás kell, (2) elég megfogalmazni a látást, küldetést, értékeket és stratégiákat, (3) a vezetők vonakodnak választani a versengő felek és nézetek között – belső konfliktusok.
  • A jó stratégia alapvető logikája abban rejlik, hogy a tettek összhangban vannak a mögötte levő indokokkal. Három részből tevődik össze: (1) diagnózis, a kihívás feltérképezése, (2) működési irányelv a kihívás kezeléséhez, (3) összefüggő akcióterv, melynek célja az irányelvek követése.
  • A vezető egyik legerőteljesebb eszköze a hozzávetőleges cél megteremtése, amely nagy valószínűséggel teljesíthető.
  • Egy szervezet versenyelőnyét a források és a koordinált tettek szoros összehangolása eredményezi.
  • A stratégia megfogalmazásához általában belső küzdelem és meglátás szükséges.
  • Nem elég csupán rendelkezni a stratégia versenyelőnyével, hanem folyamatosan erősíteni is kell.
  • A vásárlók nem mindig látják meg az értéket az ajánlatunkban, ezért a stratégia belekalkulálja és hasznosítja a tehetetlenség valóságát.
  • A szervezetek a rendezetlenség felé haladnak – a tanácsadóknak és a menedzsereknek folyamatosan ez ellen kell küzdeni.
  • A szervezetek természetesen újíthatnak a konkurenciával szemben, de a siker legjobb útja a változások hullámainak hasznosítása.

Az író nem valamilyen könnyű sikerformulát kínál fel, hanem inkább megmagyarázza a stratégia logikáját és az erőforrások lelőhelyeit, amit egy tehetséges stratéga felhasználhat.

A könyv nagyon személyes és őszinte hangvételű. Az író saját élményeit tárja fel, hogyan győzött az egyik gondolat a másikkal szemben munkája és kutakodása közben. Felsorol kudarcokat és sikereket egyes szám első személyben. Azt is elmeséli, hogyan győzte meg ügyfeleit felfedezéseiről.

Manapság a stratégiát gyűjtőszóként használják, és mindent beletesznek, ami elképzelhető a tervezéssel kapcsolatosan. Pedig a stratégia nem reményekből és nem célokból áll. A könyvben világos meghatározást kapunk. Sőt, a stratégia elméletéről és gyakorlatáról is kapunk egy egészséges érvelést.

Sok szakértő szerint ez a legjobb könyv, amit a stratégiáról olvashatsz.

A stratégiai gondolkodás elengedhetetlen a sikerhez!

Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő