Termékek Menü
   

A világon a legtöbbet eladott könyv

Az ember mindig kíváncsian áll neki egy olyan könyvnek, amiről köztudott, hogy minden idők legnagyobb példányszámban eladott, menedzsereknek, vezetőknek, vállalkozóknak szóló könyve – és amely több mint 25 millió példányban kelt el 40 nyelven. Nincs a világon egyetlen komoly cég sem, ahol a cégvezető vagy a felső menedzserek könyvespolcán ne lenne ott ez a könyv. És nem véletlenül van ott ezeknél az embereknél – mert e könyv nélkül valószínűleg nem kerültek volna fel, abba a pozícióba. 
 
Cashflow négyszögEz a könyv rendkívül furcsa. Egyrészt nem nehéz olvasmány: remek sztorikon keresztül vezet végig a szerző a 7 legfontosabb alapelven. Süt belőle, hogy olyan ember írta, akit bárki elfogadna barátjának, mesterének, mentorának. 
 
Ugyanakkor nagyon is kemény könyv. Egyrészt a maga 380 oldalával szó szerint nem könnyű olvasmány. Viszont minden évben végig lehet olvasni, és harmincadszor is meglep. 
Gyorsan a 7 alapelv (lelövöm a poént):
•    Légy proaktív!
•    Már a kezdetkor lásd a célt! 
•    Először a fontosat!
•    Gondolkodj nyer-nyerben! 
•    Először a másikat értsd meg, aztán értesd meg magad!
•    Használd ki a szinergiákat! 
•    Élezd meg a fűrészt!
 
Covey azon kevesek egyike, aki azt tanítja, hogy az üzleti siker alapja, ha az ember mint ember rendben van. Ez nem egy népszerű tanítás sokaknak, kivéve azokat a keveseket, akik tényleg sikeresek akarnak lenni anélkül, hogy elvinné őket az infarktus, elhagyná őket a feleségük, mindenki megutálná őket, beleőrülnének, vagy egyszerűen csak kiégnének. Ugyanis valóban van a kiemelkedően sikeres embereknek egy csoportja, akik a vitathatatlan sikereik ellenére is szemmel láthatóan boldogok. Sőt, a körülöttük élők, dolgozók szeretik őket, kollégáik lelkesen, tűzön-vízen át követik őket. 
 
Engem először ez első alapelv, a proaktivitás fogott meg. Covey szerint a világon kétféle dolog van: az egyik, amire hatást gyakorolhatunk és a másik, amire nem. A sikertelen emberek alapvetően azokkal a dolgokkal foglalkoznak, amire egyáltalán semmi ráhatásuk sincs. Ha az ember bemegy egy nagyon lepukkant kocsmába, akkor a törzstagok alapvetően a következőkkel vannak elfoglalva (az iváson kívül): szidják a politikát, időjárást, a magyar focit, a főnöküket, és különböző celebek viselt dolgait tárgyalják. Ezek mind olyan dolgok, amire nekik semmi ráhatásuk sincs. Ezért nem véletlen, hogy a lepukkant kocsmák törzsközönsége olyan ritkán szokott sikeres üzletemberként karriert befutni. 
 
A sikeres emberek nem pazarolják ilyenekre az idejüket. A közmondás szerint az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz bort igyunk. Úgy is mondhatnám, hogy az élet túl rövid ahhoz, hogy olyan dolgokkal foglalkozzunk, amihez semmi közünk. A sikeres emberek autonóm személyiségek – mondja Covey –, nem őket alakítja a környezet, hanem aktívan ők alakítják a környezetüket. És csak azzal foglalkoznak, amit alakíthatnak is.
 
Most, hogy ismét lapozgatom a könyvet jövök rá, hogy mennyi mindenről is ír. Hosszan (nagyon hosszan) tagalja, hogyan lehet igazi együttműködéses (magyarul win-win) üzleteket kötni. Kiváló összefoglalást ad a hatékony időgazdálkodásról. Aztán hosszan taglalja a célok fontosságát – de erről már korábban írtam... Aztán hosszan ecseteli a szinergia mennyei szépségeit, vagy önmagunk tervszerű karbantartásának fontosságát. 
 
Ez a könyv alapkönyv, sokkal mélyebb alapokat ad, mint bármilyen módszertani könyv. Egyszerűen végigvezet: hogyan legyünk mi olyanok, akik megérdemelnek egy komoly pozíciót, vagy egy saját nagyvállalkozást.